Președintele Consiliului Județean (CJ) Călărași, Vasile Iliuță, a prezentat, ieri, 19 ianuarie 2023, în cadrul unei conferințe de presă, proiectele care vor fi finanțate prin fonduri europene, dar și pe cele depuse la Compania Națională de Investiții, care vor fi derulate prin diverse programe naționale.
Prin PNRR, pe Componenta Valul Renovării, CJ Călărași va reabilita mai multe instituții. Printre acestea se numără: Muzeul Dunării de Jos Călărași, corpurile F,G,H ale Spitalului Județean de Urgență Călărași, Școala Specială Călărași, Școala Gimnazială Carol I.
“Astăzi, aș vrea să vorbim despre subiectul cel mai important la nivelul județului Călărași, investițiile care vin prin Planul Național de Redresare și Reziliență și programele naționale pe care Județul Călărași le va accesa, prin proiectele pe care le-a depus la Compania Națională de Investiții. Am semnat contractul Renovare Integrată a clădirii Muzeului Dunării de Jos. Este finanțat prin PNRR, Valul Renovării. Avem finanțare pentru Școala Specială, cu o valoare de 5 milioane de lei cu TVA, tot prin Valul Renovării. Tot pe Valul Renovării, avem în curs de semnare și am fost informați că am câștigat proiectul cu Școala Carol I, cea de pe strada București, fosta Școală Nr. 4 Țopescu, așa cum e ea denumită în documentele noastre. Are o valoare de 2 milioane cu TVA”, a declarat Vasile Iliuță.
Consiliul Județean Călărași este liderul unui proiect de mare anvergură, și anume un traseu de cicloturism EuroVelo, prin care se vor crea piste de biciclete.
“Avem un proiect mare, unde Consiliul Județean este lider. Este vorba despre Cicloturism la Dunărea de Jos. Plecăm din județul Giurgiu, trecem prin Ilfov, traversăm tot Călărașiul pe digul de la Dunăre și continuăm traseul prin Dobrogea, unde ajungem tocmai la Năvodari. E vorba de 3.000 de km. Proiectul urmează a fi semnat. Este vorba de 282.895.247 de lei cu TVA. Pe EuroVelo 6 se derulează investiția. Călărașiul, Constanța, Giurgiu și Ilfov sunt lideri de proiect și vom putea finaliza împreună acest proiect. E un proiect mare, pentru cele 4 județe. Sunt trei ani de zile în care avem timp, după semnarea contractului, să implementăm acest proiect”, a mai afirmat sursa citată.
Unele investiții derulate de administrația județeană au întârzieri, din mai multe cauze, printre acestea numărându-se și creșterile de prețuri la materialele de construcții. Este vorba despre Drumul Județean 403 și podul de la Radovanu.
“Avem în lucru Drumul Județean 403, drum pentru care încă sunt niște discuții între constructor și dirigintele de șantier pe care trebuie să le regleze, ca să putem continua această investiție. Podul de la Radovanu nici acum nu a fost finalizat, pentru a putea face recepția lui. Există neconformități care încă ne nemulțumesc. Sper să găsim soluția și să le finalizăm”, a mai spus șeful CJ Călărași.
Asflatarea drumurilor județene întâmpină dificultăți, din cauza scumpirilor. Astfel, dacă CJ reușea să asfalteze, anual, 35 de km de drumuri județene, de anul trecut s-a înjumătățit lungimea asfaltată a drumurilor județene. Vasile Iliuță a vorbit și despre drumurile care urmează a fi asfaltate în județul nostru.
“Noi, Consiliul Județean, annual, am reușit, până să se schimbe prețurile la energie și gaze, să asfaltăm în jur de 35 de km. Acum, pe același buget, asfaltăm 20 de km. Scumpirea a tot ce înseamnă agregate pentru infrastructura și suprastructura drumului, ne-a dus la înjumătățirea lungimii drumurilor pe care noi le construiam anual. Referitor la Programul Național Anghel Saligny, Drumul Județean 211D s-a scos la licitație, urmează să fie finalizată licitația, să știm constructorul și să ne apucăm de construcția acestuia. Referitor la Drumul Județean 311, suntem la autorizația de construcție, urmează să finalizăm și să dăm documentul prin care să înceapă lucrările. Cât despre Drumul Județean 306, ne pregătim pentru Programul Operațional Regional. ADR Sud Muntenia a scos ghidul în dezbatere și urmează să îl depunem pe Programul Operațional Regional. Drumul Județean 309 are documentele făcute. Îl scoatem cu clauză suspensivă, iar în condițiile în care găsim finanțare imediat, o să îl putem realiza. Drumul Județean 307 este pus pe un studiu de fezabilitate. Urmează să îl scoatem cu clauză suspensivă. Mai avem 201B, tot prin POR va fi asfaltat. Am convenit cu președinții de Consilii Județene, la întâlnirea de la Peștera, ca fiecare CJ să finanțeze două drumuri județene. Cred că mai sunt de asfaltat 130 de km de drumuri de pământ, în județul Călărași. Noi, Consiliul Județean, anual, am reușit, până să se schimbe prețurile la energie și gaze, să asfaltăm în jur de 35 de km. Acum, pe același buget, asfaltăm 20 de km. Scumpirea a tot ce înseamnă agregate pentru infrastructura și suprastructura drumului, ne-a dus la înjumătățirea lungimii drumurilor pe care noi le construiam anual”, a conchis Vasile Iliuță.