YouTube a petrecut doi ani creând YouTube Shorts, caracteristica sa în stil TikTok pentru clipuri video scurte. Acum este pe cale să facă trecerea pentru a monetiza acel conținut și a împărți veniturile cu creatorii.
Începând de la începutul anului 2023, creatorii axați pe scurtmetraje YouTube pot aplica pentru a face parte din programul de distribuire a veniturilor al platformei dacă au cel puțin 1.000 de abonați și 10 milioane de vizionări de scurtmetraje în decurs de 90 de zile. Noii parteneri „se vor bucura de toate beneficiile pe care le oferă programul nostru, inclusiv de diferitele modalități de a câștiga bani, cum ar fi reclame în formă lungă și finanțare de la fani”, potrivit Amjad Hanif, vicepreședinte al produselor pentru creatori YouTube.
YouTube a anunțat, de asemenea, o nouă modalitate prin care creatorii pot acorda licențe pentru muzică pentru videoclipurile lor – și totuși sunt plătiți pentru vizionările videoclipurilor lor în cadrul programului de distribuire a veniturilor publicitare.
Pentru distribuirea veniturilor publicitare pe scurtmetraje, iată cum va funcționa: în YouTube Shorts, anunțurile rulează între videoclipuri. În fiecare lună, veniturile din aceste reclame vor fi adăugate și plătite creatorilor de scurtmetraje și vor acoperi costurile de licențiere muzicală pentru melodiile utilizate în clipuri. Din suma totală alocată creatorilor, aceștia vor păstra 45% din venituri, distribuite pe baza cotei lor din totalul vizionărilor de scurtmetraje – comparativ cu 55% pentru videoclipurile de lungă durată în cadrul Programului de parteneriat YouTube (YPP). „Cota din venit rămâne aceeași, indiferent dacă folosesc sau nu muzică”, a scris Hanif într-o postare pe blog marți.