Directorul general al Ecoaqua, Eduard Grama a susținut ieri o conferință de presă în care a explicat problemele cu care se confruntă operatorul de apă și canal. Prezentăm mai jos, într-o sinteză, principalele declarații ale directorului general, Eduard Grama.
◾️ „În ultima perioadă, în spațiul public au apărut mai multe discuții referitoare la prețul apei, la investițiile care se vor face prin fonduri europene… am considerat în acest sens că este nevoie de a explica aceste lucruri și astăzi mă aflu în fața dumneavoastră.
Voi face o scurtă prezentare a activității mele de 8 luni la Ecoaqua cât și ceea ce vom face în continuare pentru comunitate”
➡️„După primele 3 luni de zile de la preluarea mandatului meu, am reușit să semnăm contractul pe POIM și unul de lucrări de execuție pe zona Fundulea. (…) Am depistat și multe probleme și împreună cu echipa încercăm să le rezolvăm. Sunt multe probleme sensibile, de facturare, de transmitere a indexului, de contorizare, de pierderi de apă, probleme pe care încercăm să le rezolvăm împreună cu oamenii pe care i-am adus la operatorul de apă”.
✅„La nivelul echipei de implementare, am adus oameni tineri, cu energie, care au facultăți recunoscute și care merită toată încrederea noastră. Vom pune în aplicare toate proiectele europene pe care le avem în momentul de față”.
‼️ „O problemă importantă la nivel de municipiu și județ, a fost și este situația facturilor. Unii spun că sunt încărcate și că nu reflectă realitatea dar ceea ce trebuie să înțelegem este că oamenii trebuie să dea un index corect, unul care reflectă consumul din apartament sau gospodărie. Am dat dispoziție la nivel de operator ca toți cei care transmit index 0 sau sub 5 metri cubi de apă să fie facturați pe paușal. Dacă nu arătăm consumul real, nici operatorul nu poate factura corect. Îi rog pe toți să transmită indexul corect pentru a evita această facturare necorespunzătoare”.
„Cheltuielile cu energia au mai influențat majorarea tarifului la apă. Avem o creștere de tarif la energie cu 70%! Creșterea majoră a venit și din inflație. Operatorul și-a asumat o creștere de preț la apă de 38% dar în momentul în care am trimis documentația la ANRSC, majorarea a venit natural plus 15% din cauza inflației”.
„La nivel de blocuri, acolo este cel mai mare coeficient de repartiție și vom încerca să schimbăm apometrele, contorii. Am început printr-un proiect pilot acest lucru dar oamenii trebuie să înțeleagă și să nu mai transmită un index eronat. În perioada următoare până la nivelul lunii iunie 2023 toți locuitorii municipiului Călărași care locuiesc la blocuri vor avea apometre cu telecitire. Eu cred că în acel moment, nimeni nu mai poate spune că operatorul de apă și canal încarcă facturile sau facturează în mod eronat” a explicat Eduard Grama, directorul general al ECOAQUA S.A.