Expansiunea globală a Eurovision continuă. După o ediție din SUA, „American Song Contest” de la NBC și cu „Eurovision Song Contest Canada” în 2023, Uniunea Europeană de Radiodifuziune și-a anunțat următoarea oprire: America Latină.
„Eurovision” a servit drept rampă de lansare pentru mulți artiști de top în topuri de-a lungul deceniilor, în special Celine Dion, ABBA și Måneskin din Italia.
Eurovision Song Contest America Latină va fi produs de Christer Björkman de la Voxovation, Anders Lenhoff, Ola Melzig, Peter Settman și Greg Lipstone, producătorii „American Song Contest” și „Eurovision Song Contest Canada”.
„În urma lansării și cu planurile în curs de desfășurare pentru „ Eurovision Canada” anul viitor, Uniunea Europeană de Radiodifuziune este încântată să lucreze cu Voxovation pentru a aduce entuziasmul și magia cântecului Eurovision. Concurs în America Latină”, a declarat Martin Österdahl, supervizorul executiv al Eurovision Song Contest. „Formatul unic Eurovision găsește noi fani pe tot globul în fiecare an și abia așteptăm să extindem brandul în această parte extrem de diversă a lumii.”
„Eurovision” 2022, desfășurat la Torino, Italia, a atras peste 75 de milioane de spectatori pe YouTube, țările din America Latină fiind printre piețele cu cele mai bune performanțe pentru țările neparticipante. Argentina, Brazilia, Chile și Mexic au avut cele mai mari vizionări de conținut.