Doamnelor este timpul să fim serioase la birou, umorul nostru se pare că ne împiedică să avansăm în cariera. Gata cu glumele la dozatorul cu apă, cu cuvintele amuzante care să spargă gheața la întâlniri, cu remarcile pline de amuzament care să scadă orice tensiune din birou.
Potrivit unui studiu al unui grup de cercetători de la Universitatea din Arizona, femeile care sunt spontane și amuzante la locul de muncă sunt mai puțin luate în serios și ar putea chiar să rateze oportunitățile de promovare. Potrivit concluziilor studiului, care a chestionat peste 300 de persoane, o femeie amuzantă este mai probabil să fie percepută ca fiind neeficientă și lipsită de abilități de conducere, în comparație cu un bărbat amuzant.
Studiul a prezentat videoclipuri cu doi manageri, ambii numiți Sam. Jumătate dintre participanți au vizionat o versiune cu o femeie „Sam”, iar jumătate au vizionat videoclipul cu un bărbat „Sam”. În timp ce bărbatul a fost un mare succes pentru toată lumea, rutina femeii a fost considerată de prost gust.
Femeia Sam se credea că are mai puține abilități de conducere, percepută ca fiind mai puțin eficientă și mai gălăgioasă. Între timp, prezența generală a bărbatului Sam a fost considerată a fi îmbunătățită de capacitatea lui de a glumi.
Dar de ce? De ce cred oamenii că bărbații ar trebui să fie amuzanți la locul de muncă? Veți fi șocați să aflați că cercetătorii cred că acest lucru este direct legat de așteptările stereotipe pentru bărbați și femei. Deoarece bărbații tind să fie priviți ca lideri naturali, presupun cercetătorii, glumele lor de birou sunt văzute ca parte a unui plan managerial, iar când femeile glumesc, dimpotrivă, colegii lor cred că nu își iau munca în serios.