Meta adaugă mai multe funcții plătite la Facebook, Instagram și WhatsApp în încercarea de a recupera veniturile din publicitate în scădere. The Verge raportează că Meta înființează o nouă divizie numită „Noi experiențe de monetizare”, care se va concentra exclusiv pe funcțiile plătite pentru cele trei aplicații ale companiei, care se laudă cu aproape șapte miliarde de utilizatori în total.
Potrivit unui memoriu intern care a fost trimis angajaților săptămâna trecută, noul grup va fi condus de Pratiti Raychoudhury, care a fost anterior șef de cercetare al Meta. Va fi prima incursiune serioasă a companiei în construirea de funcții plătite în principalele sale aplicații sociale. Această ultimă mișcare a lui Meta vine în urma primei scăderi a veniturilor din al doilea trimestru al anului 2022, marcând sfârșitul seriei de un deceniu de creștere neîntreruptă a veniturilor a gigantului tehnologic.
Veniturile din publicitate ale companiei au fost, de asemenea, puternic afectate de restricțiile de urmărire ale Apple în aplicațiile iOS și de o reducere generală a cheltuielilor publicitare digitale. Funcțiile plătite ar putea ajuta Meta să găsească noi surse de venituri non-publicitate. Într-un interviu acordat The Verge, vicepreședintele Meta pentru monetizare, John Hegeman, spune că compania este încă angajată să-și dezvolte afacerea de publicitate și că nu are de gând să le permită utilizatorilor să plătească pentru a dezactiva reclamele din aplicațiile sale.