Dacă Netflix a avut performanțe mai bune decât se aștepta în al doilea trimestru, retragerea de abonați continuă să ridice întrebări cu privire la viitorul streamingului.
După ce a pierdut 200.000 de abonați în primele trei luni ale anului 2022, Netflix a declarat marți în raportul său privind veniturile din al doilea trimestru că a rămas fără aproape un milion de abonați. Totalul a fost mai puțin sever decât proiecția Netflix din aprilie de 2 milioane, un rezultat care a oferit companiei un impuls atât de necesar pe Wall Street. Prețul acțiunilor Netflix a crescut cu aproape 8% în tranzacțiile, după publicarea raportului.
În ciuda creșterii, acțiunile Netflix sunt încă în scădere cu aproape 65% pentru anul, o scădere care a șters cu aproximativ 70 de miliarde de dolari din capitalizarea de piață a streamerului și i-a determinat pe acționari să depună un proces în care susține că firma a indus în eroare investitorii cu privire la scăderea creșterii abonaților. Alte acțiuni de streaming au fost, de asemenea, lovite ca urmare a performanței slabe a Netflix, arătând modul în care cea mai mare platformă de streaming globală are o influență uriașă asupra sectorului în ansamblu. Printre principalii streameri, Netflix este, de asemenea, singura companie care nu are o afacere mai mare cu alte fluxuri de venituri la care să recurgă.
Ca răspuns la problemele sale financiare, Netflix a concediat sute de angajați, a luat măsuri pentru a restrânge partajarea parolelor între gospodării și a confirmat că va începe testarea unui nivel de abonament susținut de reclame, la prețuri mai mici, după ani de rezistență la mișcare. Acum, pe fondul preocupărilor tot mai mari cu privire la afacerile de streaming, Netflix a spus în scrisoarea adresată acționarilor că se concentrează pe o serie de eforturi menite să crească numărul total de abonați și să genereze noi venituri.
„Provocarea și oportunitatea noastră este să ne accelerăm veniturile și creșterea numărului de membri continuând să ne îmbunătățim produsul, conținutul și marketingul, așa cum am făcut în ultimii 25 de ani, și să monetăm mai bine publicul nostru mare”, scrie în comunicat.