Spotify a anunțat miercuri că plățile către deținătorii de drepturi muzicale se apropie de 40 de miliarde de dolari. Compania a spus că plătește industriei aproape 70% din fiecare dolar pe care îl generează din muzică. Acesta își generează venituri din muzică din două surse: taxe de abonament de la platforma Premium care plătesc abonații și taxe din reclamele muzicale de pe nivelul său gratuit.
Acești deținători de drepturi includ case de discuri, editori, distribuitori independenți, organizații de drepturi de performanță și societăți de gestiune colectivă, detaliază anunțul. Este important de reținut că plățile ajung mai întâi către deținătorii de drepturi.
Cu 205 milioane de abonați plătitori, Spotify rămâne de departe cel mai mare serviciu plătit de streaming de muzică din lume, de departe, SUA fiind cel mai mare teritoriu al său.
Compania raportează, de asemenea, că aproape 3.000 de artiști de patrimoniu pe Spotify – cei cu peste 80% din fluxurile lor provenind de la piese vechi de peste cinci ani au generat „venituri pasive semnificative” în cataloagele lor.
Compania spune că numărul artiștilor care generează mai mult de 1 milion de dolari anual, precum și al celor care generează mai mult de 10.000 de dolari, s-a dublat în ultimii cinci ani, cu aproximativ 1.060 de artiști (de la 460 în 2017) în categoria milioane și aproximativ 57.000 (de la 23.400 în 2017) în cei 10.000 USD.