Finalizată în 2019, stația se află la o aruncătură de băț de intrarea în Badaling, cea mai populară secțiune a zidului vechi de secole. Pentru a proteja monumentul emblematic de daune structurale, linia de cale ferată și gara au fost construite adânc în subteran.
La o adâncime de 102 metri și acoperind o suprafață de peste 36.000 de metri pătrați, se spune că structura cu trei etaje este cea mai adâncă și mai mare gară subterană de mare viteză din lume. Construirea unei astfel de stații complexe, care include un sistem de tuneluri de 12 kilometri lungime (7,45 mile), sub un sit al Patrimoniului Mondial UNESCO nu a fost o sarcină ușoară.
Potrivit presei de stat din China, inginerii au folosit un detonator electronic pentru a cronometra exact explozivii la milisecunda. A fost prima dată când tehnologia a fost folosită în China și a permis lucrătorilor să mențină o viteză de vibrație sub 0,2 centimetri pe secundă. Asta înseamnă că fiecare explozie a fost calculată cu precizie pentru a se asigura că impactul nu va fi mai puternic decât un singur pas pe Marele Zid.
Începută în 2016, construcția tunelului și a gării a durat aproximativ trei ani. Calea ferată de mare viteză scurtează călătoria de la capitala Chinei la Marele Zid Badaling cu aproximativ 1,5 ore, congestionarea traficului ar putea scurta acest timp, la aproximativ 27 de minute.
Stația se află la câteva minute de stația telecabinei Marele Zid și la aproximativ 800 de metri (0,5 mile) de punctul de plecare al Marelui Zid Badaling. De asemenea, găzduiește a doua cea mai lungă scară rulantă din China, cu o lungime de 88 de metri și 42 de metri înălțime.
Datorită distanței până la peronul trenului, poarta gării este deschisă pasagerilor de tren cu 12 minute înainte de plecarea trenului, în loc de cele cinci minute obișnuite din alte gări din China, pentru a se asigura că pasagerii au suficient timp pentru a-și face drum prin stația masivă.